piątek, 28 stycznia 2022

Zawieszka gwiazdka z bałwankiem - Choinka 2022

Witajcie!

Jak możecie zaważyć przeglądając mojego bloga dawno mnie tutaj nie było. A to dlatego, że rękodzieło musiało pójść w odstawkę przynajmniej na jakiś czas. Wyszło to na dłużej niż początkowo myślałam. Sporo czasu minęło i teraz jakoś ciężko o mobilizację by w tym miejscu coś opublikować. Pomyślałam, więc że nic innego mnie tak nie zdyscyplinuje jak jakaś zabawa blogowa. I tak oto postanowiłam w tym roku wziąć udział w zabawie Choinka 2022. Przyglądałam się tej zabawie od samego początku jej powstania, ale nigdy nie odważyłam się wziąć w niej udziału. W tym roku postanowiłam to zmienić, a co!


Zastanawiałam się jakie ozdoby wykonywać, bo postanowiłam sobie, że będą powstawały u mnie jakieś zawieszki na choinkę. I tak oto przypomniałam sobie o zawieszkach gwiazdkach z "Kramu z robótkami" z Kokardki, które zawsze chciałam mieć ale jakoś nigdy nie składało się by wreszcie się za nie zabrać. Zestaw składa się z 6 wzorków. Parę lat temu spośród tych 6 wzorów wybrałam 4, które podobały mi się najbardziej, zakupiłam jeden pełny zestaw na zawieszkę z bałwankiem, a do pozostałych 3 kupiłam tylko same rameczki (wzory mam w gazetce). Teraz wygrzebując te ramki i wzory stwierdziłam, że chciałabym mieć jednak komplet tych zawieszek, więc dokupiłam brakujące 2 ramki i zabrałam się do działania. Na pierwszy ogień poszła zawieszka z gotowego zestawu.

Zestaw składa się z wzoru, kanwy, igły, mulin i rameczki. Samo wyszywanie poszło bardzo szybko, bo w trzy wieczory udało mi się machnąć cały obrazek razem z konturami. Chociaż samo konturowanie to była droga przez mękę, bo zdecydowana większość backstitchy była prowadzona w środku krzyżyków.. Ale jakoś poszło.. Na oprawę musiał hafcik jednak odleżeć swoje i zabrałam się za to dopiero przedwczoraj. 






Jestem zwolenniczką ramek z szybkami, tak by hafty tak szybko się nie brudziły i dzięki temu dłużej mogły cieszyć nasze oczy. Te rameczki szybek jednak nie mają. Jedynie do ramki dołączona jest tylna tekturka z klejem. Za ten klej ogromny plus. Przemyślałam sprawę i postanowiłam do ramek dociąć "szybki" z przezroczystej folii wykorzystywanej np. do pudełek z okienkami do kartek czy do shaker boxów w kartkach. Akurat miałam kilka arkusików tej folii więc jest jak znalazł. 

Jako że moje zawieszki w przyszłym roku zawisną na choince to stwierdziłam, że szare plecki ramek będą smutno wyglądać, tak więc tył tekturki okleiłam papierem do scrapbookingu. Na koniec wszystko złożyłam w całość i pierwsza zawieszka-gwiazdka jest już gotowa. Na razie bez sznureczka, bo te doczepię jak już będę miała cały komplet zawieszek.


Jak widać na poniższym zdjęciu, bardzo dużo niteczek mulin z zestawu jeszcze zostało. Spokojnie dało by radę wyszyć jeszcze jeden taki sam hafcik :) Ja jednak wykorzystam te muliny do pozostałych hafcików na tyle na ile mi wystarczy a resztę mulin dołożę ze swoich zapasów. 

Z tego bloczka wykorzystam papiery na pozostałe plecki ramek do kolejnych zawieszek.


I jeszcze kilka zdjęć gotowej zawieszki:




Zawieszkę zgłaszam do styczniowej odsłony zabawy Choinka 2022 prowadzonej przez xgalaktykę. Mam nadzieję, że uda mi się zmobilizować, wytrwać i wykonywać zawieszki w każdym miesiącu tego roku.

18 komentarzy:

  1. Cudowny bałwanek! Zawieszka wyszła prześliczna;) Ja również pierwszy raz biorę udział w zabawie, wcześniej tylko podglądałam;) będę Ci kibicować;) pozdrawiam SylwiaB

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Również będę Ci kibicować.
      Stwierdziłam, że taka zabawa będzie dobrą mobilizacją by wreszcie coś u mnie powstawało i to systematycznie, a gdy już uda mi się powrócić do haftu tak regularnie to może wreszcie rozpocznę jakąś większą pracę, których to wzorów w kolejce od lat uzbierała się pokaźna sumka:)

      Usuń
  2. Śliczna hafcik i super zawieszka. :)
    Brawo za odwagę i witaj w grupie. :)
    Ja bawię się od początku - super zabawa. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:)
      Podziwiam za to, że udaje Ci się od samego początku brać udział w zabawie i zresztą nie tylko tej. Dla mnie to na razie wyczyn, ale kto wie, może małymi kroczkami uda mi się regularnie wyszywać, tak jak to było parę lat temu.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Bardzo fajny, kolorowy i świąteczny bałwanek :) Świetny pomysł z tym papierem na tył, będziesz mieć piękny komplet :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:)
      Chciałam by tył zawieszki nie był taki smutny, tym bardziej, że na choince zawsze jednak trochę drugiej strony zawieszki widać. A mając taaaaki ogrom papierów do scrapbookingu pomysł nasunął się prawie automatycznie:)

      Usuń
  4. ale urokliwy bałwanek, śliczna zawieszka. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, moje serce też podbił:)
      Również pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Fajny balwanek. Bardzo fajnie zawieszki beda wygladały. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ten komplet zawieszek chodził za mną już od lat, teraz nareszcie zaczęłam realizować plan ich wyszycia:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Swietny! Też mam chyba te wzorki, ale ramki w sklepie nie znalazlam:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, niestety w sklepie Kokardka tych ramek już nie ma w ofercie i zauważyłam, że ogólnie są trudno dostępne. Ale udało mi się znaleźć je w sklepie Świat Haftu:
      https://swiathaftu.pl/pl/p/Ramka-plastikowa-zlota/191
      i o ile rameczki w kształcie serca czy owalu mają inny rozmiar w stosunku do tych z Kokardki tak te gwiazdki są na szczęście identyczne i pasują do wzorków:)

      Usuń
  7. Kochana bardzo się cieszą,że dołaczyłaś do grona tyle wspaniałych rękodzielniczek. Mam nadzieję,że zabawa przypadnie Ci do gostu.
    Twój haft prezentuje się ślicznie a ta rameczka, to przysłowiowa wisienka na torcie:)
    Pozdrawiam serdecznie.
    K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:)
      Mam nadzieję, że zabawa zmobilizuje mnie do powrotu do regularnego wyszywania bo o ten taki nawyk mi chodzi, a wyszywanie w tak dużym gronie rękodzielniczek to jest dopiero coś mobilizującego.
      Te rameczki gwiazdki też od zawsze mi się podobały, są takie eleganckie i niepospolite, nawet wystraszyłam się jak zorientowałam się że nie są już dostępne do kupienia w sklepie macierzystym, ale na szczęście udało mi się znaleźć je w innym miejscu i teraz będę mogła cieszyć się pełną kolekcją hafcików świątecznych:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń